AL - ISRA' AYAT 82

AL - ISRA' AYAT 82

MARI MENYUMBANG UNTUK SAHAM AKHIRAT

RAWATAN AS - SUNNAH

My photo
Senawang, Seremban, Daulah Islamiah, Malaysia
Dan katakanlah:Telah datang kebenaran (Islam), dan hilang lenyaplah perkara yang salah (kufur dan syirik); sesungguhnya yang salah itu sememangnya satu perkara yang tetap lenyap.Hubungi @ SMS saya di talian 017-4150340.

Ukhwah Islamiyyah

500 taliban melarikan diri dengan mengorek terowong


Penjara Kandahar : Guard menjaga tahanan
Mereka mengali dan membuat terowong besar daripada sebuah rumah 300 -350 meter dari situ terus ke penjara, ini dilakukan secara rahsia , dan ia telah lama di lakukan dan kerja nya sungguh cepat hanya 5 bulan sahaja, sehingga lah semalam barulah mereka memecah kan semua jalan jalan untuk masuk ke penjara, terowong itu terus menuju ke sebuah rumah dan disana bas bas sedang menunggu mereka dan terus di bawa ke daerah yang di tadbir oleh taliban dengan selamat dan amat berjaya. Dan ini memalukan pihak Berkuasa afghanistan dan juga tentera sekutu. Talian mengatakan (alJazeera) mereka mengali 350 meter selama 5 bulan dan polis penjara juga terlibat didalam kerja kerja membuat terowong ini.

Berita lain mengatakan: At least 540 Taliban militants, including 106 commanders, have escaped from Kandahar central prison in southern Afghanistan.

Polis sedang melihat terowong - 1
Kandahar: Sekitar 500 tahanan Taliban melarikan diri dari penjara Afghanistan semalam melalui terowong bawah tanah besar yang banduan diam-diam diciptakan, para pejabat mengatakan Isnin.

Kandahar: Sekitar 500 tahanan Taliban melarikan diri dari penjara Afghanistan semalam melalui terowong bawah tanah besar yang banduan diam-diam diciptakan, para pegawai mengatakan Isnin.

Mereka menggali terowong gerila Taliban lebih daripada 1,050-kaki (320-meter.) Terowong pergi dari penjara utama di bandar Kandahar ke sebuah rumah di sekitarnya. Beberapa 541 tahanan melarikan diri, 106 di antara mereka adalah pejuang Taliban, menurut koresponden Al Arabiya Baker Atyani. Seorang pegawai dari Taliban mengatakan kepada Al Arabiya rancangan telah ditetapkan lima bulan yang lalu.

Pegawai Taliban mengatakan kepada Al Arabiya, banyak bas menunggu para tahanan di hujung terowong dan mereka diangkut ke lokasi selamat dikuasai oleh Taliban. Itu adalah melarikan diri tinggi profil kedua dari penjara di tiga tahun, dan mungkin dilihat sebagai bukti tetapi lebih daripada sistem kehakiman negara itu kacau. Episode itu tentu merupakan hal memalukan bagi pasukan keselamatan tempatan.

Polis sedang melihat terowong - 2
“Sebuah terowong beratus-ratus meter digali dari selatan penjara ke penjara dan 476 tahanan politik lolos malam tadi,” kata Ketua Pengarah Ghulam penjara Dastageer mayar. Yang melarikan diri datang dari bahagian politik penjara, katanya.

Tooryalai Wesa, gabenor wilayah Kandahar, mengatakan jumlah keseluruhan 478 tahanan berjaya melarikan diri kerana “kecuaian” dari pasukan keselamatan Afghanistan. Dia mengatakan kepada Reuters awal terowong telah dikesan ke sebuah rumah di dekat penjara.

Penjara, yang seharusnya menjadi salah satu yang paling selamat di negara itu, duduk di pinggiran bandar Kandahar dan memegang kedua-dua pemberontak ditangkap dan tahanan jenayah. Pada tahun 2008, sekitar 1,000 tahanan, termasuk ahli Taliban, melarikan diri setelah para militan menggunakan bom lori untuk meniup membuka gerbang. 

Terowong Taliban
* Semoga Allah melindungi pejuang-pejuang Islam yang ikhlas berjuang menegakkan agama Allah...Allahuakhbar ! Allahuakhbar ! Allahuakhbar !
Posted on 3:37 PM by Kamarol Azli Bahari and filed under | 0 Comments »

0 comments:

Post a Comment

RAWATAN AS SUNNAH

TERAPI URUTAN ISLAM

Blog Widget by LinkWithin