AL - ISRA' AYAT 82

AL - ISRA' AYAT 82

MARI MENYUMBANG UNTUK SAHAM AKHIRAT

RAWATAN AS - SUNNAH

My photo
Senawang, Seremban, Daulah Islamiah, Malaysia
Dan katakanlah:Telah datang kebenaran (Islam), dan hilang lenyaplah perkara yang salah (kufur dan syirik); sesungguhnya yang salah itu sememangnya satu perkara yang tetap lenyap.Hubungi @ SMS saya di talian 017-4150340.

Ukhwah Islamiyyah

Kuliah Ustaz Azhar Idrus 24 Julai 2011 di Masjid Shah Alam, Selangor

Alhamdulillah..baru sempat nak buat sedikit entry berkenaan dengan Kuliah Ustaz Azhar yang baru ni diadakan di Masjid Sultan Salahudin, Shah Alam. Mulanya 'plan' nak pergi dekat Bukit Indah Ampang tapi disebabkan ada hal yang ingin dilakukan..keputusan di ambil untuk ke Masjid Shah Alam..bertolak dari Seremban bersama isteri tercinta & adik ipar..

Masjid Shah Alam : Kami sampai dalam pukul 5.40 pm.
Kami sampai awal, memang niat betul-betul nak duduk depan sekali..tapi apakan daya, last minit nak masuk waktu magrib, ada sahabat pulak telefon, nak jumpa sekejap di bawah..Xpelah..( dalam hati..mmg tipis harapan nak duduk saf 1 ). Usai solat maghrib, Al Fadhil Ustaz Azhar Idrus mengambil tempat untuk memulakan kuliah.

Kuliah nak mule...
Dalam nak mula kuliah, dapatlah duduk di barisan kelima, selepas puas menyelit dan mencilok ditengah-tengah ribuan yang hadir. Harap maaf semua...:) Untuk tatapan pegunjung blog, berikut adalah gambar semasa kuliah berlangsung. Pada hemat ana Ustaz Azhar Idrus layak di gelar Ulama Qias terhebat pada zaman ini walaupun Ustaz Azhar tidak mengaku dirinya ulama dan hanya naqol dari kitab sahaja. Memang sangat berbeza kerana pada zaman sekarang, semua sibuk mengaku diri sebagai ulama walaupun baru keluar universiti..Ada seorang ulama memuji Ustaz Azhar Idrus kerana dakwah kontemporarinya serta qias Ustaz Azhar Idrus ini amat sesuai didengari orang muda. 

Ehem..Ustaz Azhar tak lokek dengan senyuman
Ustaz Azhar Idrus lebih terkenal di Selangor berbanding Terengganu. Biasanya ulama hanya terkenal di luar kampung halamannya berbanding kampungnya sendiri. Dengan gaya Ustaz berceramah dan menghiburkan telah berjaya menarik minat semua golongan tidak kira tua, muda, cendekiawan agama atau bidang lainnya, mat rempit atau sesiapa sahaja yang mendengarnya baik muslimin ataupun muslimat.

Ramai ! Bukan super impose ye..
Suasana begini jarang berlaku, polis trafik terpaksa turun gara-gara kesesakan yang melebihi 10 ribu orang. Jumlah yang hadir lebih ramai dari yang hadir ketika lawatan Dr Yusuf Al-Qardhawi. Ini adalah pertama kali Masjid Shah Alam dipenuhi masyarakat. Malah, yang membezakan lawatan Dr Yusuf Qardhawi dengan Ceramah Ustaz Azhar Idrus ialah... kehadiran rakyat biasa, di mana dalam lawatan Syeikh Yusuf Qardhawi hanya dihadiri oleh pelajar pondok, pelajar kolej jurusan islam dan mereka yang dalam ahli bidang agama.

Pandangan dari tingkat atas

Ustaz Azhar berjaya menarik ribuan anak muda untuk memenuhi masjid malam itu..Allahuakhbar !!
Kehadiran mencecah 10 ribu orang
Semoga majlis malam itu di limpahi keberkatan dan menjadi salah satu amal jariah bagi setiap yang hadir...
 
Ustaz Kesayangan Ramai..
Disebabkan esok nak kerja & dah lewat ( nak harung jem lagi ), terpaksa gerak pulang cepat. Tak berkesempatan bergambar dan bersalam dengan Ustaz. Next time, InsyaAllah..

Minta berkat ilmu Ustaz...sign sikit..:)
Berebut-rebut orang nak salam dengan Ustaz kita ni..
 Di bawah ini di coretkan sedikit biodata ringkas beliau..
  • Bersekolah di Sekolah Inggeris Sultan Sulaiman Kuala Terengganu hingga Tingkatan 6.
  • Pernah menjadi seorang guru muzik pada tahun 1985
  • Mulai belajar agama sekitar tahun 1990.
  • Belajar secara talaqqi lebih kurang dengan lapan orang guru dalam tempoh 12 tahun.
  • Antara guru beliau ialah Tuan Guru Haji Muhammad Zin Pondok Lubuk Pandan Wakaf Tapai.
  • Blog: http://ustazazhar.com 
Semoga Ustaz Azhar Idrus sihat selalu dan dilanjutkan usia agar terus dapat mencurahkan ilmu pengetahuan buat seluruh umat islam yang dahagakan ilmu islam. Dan semoga akan lahir lebih ramai pendakwah seperti beliau.

Sumber Gambar :  http://www.facebook.com/JkkFanClub

Posted on 4:35 PM by Kamarol Azli Bahari and filed under | 0 Comments »

0 comments:

Post a Comment

RAWATAN AS SUNNAH

TERAPI URUTAN ISLAM

Blog Widget by LinkWithin