AL - ISRA' AYAT 82

AL - ISRA' AYAT 82

MARI MENYUMBANG UNTUK SAHAM AKHIRAT

RAWATAN AS - SUNNAH

My photo
Senawang, Seremban, Daulah Islamiah, Malaysia
Dan katakanlah:Telah datang kebenaran (Islam), dan hilang lenyaplah perkara yang salah (kufur dan syirik); sesungguhnya yang salah itu sememangnya satu perkara yang tetap lenyap.Hubungi @ SMS saya di talian 017-4150340.

Ukhwah Islamiyyah

Tarian Poco-Poco Tetap HARAM !!

Agak basi nak bercerita mengenai isu ini, tapi bagi saya ia takkan basi selagi mana umat islam masih terus kabur dan tidak jelas tentang perkara yang boleh merosakkan aqidah umat islam baik secara fiqli mahupun qauli. Dulu hangat isu Mufti Perak, Dato' Harussani memfatwakan Tarian Poco-Poco haram. Selepas Majlis Fatwa Kebangsaan mengatakan tarian itu tidak haram, ramai pula yang menempelak Dato' Harussani. Bila masa pulak masalah hukum, halal haram ini terhenti atas majoriti, sepatutnya ia terhenti atas Nas. 

Bila umat islam makin mundur dan teruk, masalah sosial pula semakin membimbangkan. Para ulama' dan ilmuan Islam perlu sepakat menangani masalah yang melanda umat. Bukan menangani sesuatu yang sudah nyata haram itu dengan berlapik dan beralas dengan segala macam ramuan. Demi menyedapkan selera dan halwa segolongan pihak. Tergelincirnya orang alim itulah yang akan membinasakan agama islam. 'Sesiapa yang mengikut atau meniru perbuatan sesuatu kaum, mereka adalah kaum tersebut' dan 'Redho dengan kekufuran itu maka akan jadi kafir'. Saya suka dengar ulasan yang diberikan oleh Al-Fadhil Ustaz Azhar Idrus berkenaan isu ini. Mari dengarkan bersama...

Ustaz Azhar Idrus - Menari Poco-Poco
Posted on 4:20 PM by Kamarol Azli Bahari and filed under | 0 Comments »

0 comments:

Post a Comment

RAWATAN AS SUNNAH

TERAPI URUTAN ISLAM

Blog Widget by LinkWithin