AL - ISRA' AYAT 82

AL - ISRA' AYAT 82

MARI MENYUMBANG UNTUK SAHAM AKHIRAT

RAWATAN AS - SUNNAH

My photo
Senawang, Seremban, Daulah Islamiah, Malaysia
Dan katakanlah:Telah datang kebenaran (Islam), dan hilang lenyaplah perkara yang salah (kufur dan syirik); sesungguhnya yang salah itu sememangnya satu perkara yang tetap lenyap.Hubungi @ SMS saya di talian 017-4150340.

Ukhwah Islamiyyah

Brunei mahukan undang-undang Allah, negara lain bagaimana ??

Sultan Hj Hasanal Bolkiah
Hangat kedengaran sekarang, Sultan Brunei menyeru perlaksanaan Hukum Allah S.W.T ( yakni hudud,jinayat, ta'zir dan mukhalafat ) disegerakan kerana kelengkapan dan prasarana telah mencukupi. Saya listkan jenis uqubat di atas agar semua tidak terkeliru dan menyangka undang-undang Islam hanya hudud padahal ianya merupakan salah satu uqubat di dalam Islam ( ada masa saya akan cuba huraikan untuk kefahaman semua, InsyaAllah ).

Apa lagi yang hendak didolak-dalihkan lagi ? Nak kan suasana kondusif atau berusaha menerapkan hudud Allah S.W.T . Pernahkah Rasulullah s.a.w dulu menanti suasana kondusif untuk baginda menerapkan undang-undang Allah S.W.T ?? 

Allah S.W.T mengingatkan kita, dalam Surah Al-Baqarah, ayat ke-85

“Apakah kamu beriman dengan sebahagian dari Al-Kitab dan ingkar terhadap sebahagian yang lain? Tiadalah balasan bagi orang yang melakukan demikian itu di antara kamu, kecuali kehinaan dalam kehidupan dunia dan pada hari Kiamat mereka akan dikembalikan kepada azab yang amat berat”

Sebaliknya di sini lebih disibukkan dengan perbuatan memburuk-burukkan pihak pembangkang ( ini kenyataan ), apa sahaja isu yang berkaitan dengan kepentingan politik ( political milleage ) berkenaan dengan ekonomi, politik ( budaya fitnah memfitnah ) akan dijaja ke sana ke mari. Diarah supaya diadakan 'press conference' untuk permohonan maaf kerana telah mencalar sejarah negara dan sebagainya. Begitu juga dengan serbuan JAIS ke dalam gereja yang jelas menggambarkan kebobrokan agama lain dan menjatuhkan maruah umat Islam kerana agama lain telah jelas-jelas ingin memesongkan akidah umat Islam di negara ini. Sekali lagi MB Selangor pula di arah meminta maaf dari pihak gereja kerana tersilap. Nauzubillah..

Tetapi dalam bab menerapkan Al-Quran dan As-Sunnah sebagai perlembagaan tertinggi dalam negara, siapa yang paling lantang bersuara ?? Amatlah menyedihkan. 

Ingatlah Firman Allah S.W.T :

“Dan barangsiapa yang memaksiati Allah dan RasulNya, maka sesungguhnya baginya neraka Jahannam, mereka kekal di dalamnya selama-lamanya” ( Al-Jin (72):23). 

Juga firmanNya, “Dan barangsiapa yang memaksiati Allah dan Rasul-Nya dan melanggar ketentuan-ketentuanNya, nescaya Allah memasukkannya ke dalam api neraka sedang ia kekal di dalamnya, dan baginya seksa yang menghinakan” (An-Nisa’ (4):14).

FirmanNya lagi..

“Apakah kamu tidak memperhatikan orang-orang yang mengaku dirinya telah beriman kepada apa yang diturunkan kepadamu dan kepada apa yang diturunkan sebelum kamu? Mereka hendak berhakim kepada taghut (selain Allah) padahal mereka telah diperintah mengingkari taghut itu. Dan syaitan bermaksud menyesatkan mereka (dengan) penyesatan yang sejauh-jauhnya”      
( An-Nisa’ (4):60 ).

Seperti kata Sultan Brunei, siapa kita untuk kata 'Nanti' pada Allah S.W.T. Samalah juga dengan ajal, bila Malaikat Israil datang untuk mencabut nyawa, bolehkah kita untuk meminta penangguhan ?? Apa yang kita takuti adalah laknat Allah S.W.T. LaknatNya bukan pada mereka yang melakukan maksiat sahaja, tapi semua yang ada dalam sesebuah negara. Tepuk dada, tanya Iman..Sama-sama kita berusaha dan berdoa agar terlahirlah sebuah Negara yang benar-benar Islami untuk membela dan memayungi kita semua. InsyaAllah..

Bacaan lain..Oh! beza menteri malaysia dan menteri brunei.. berkenaan dengan isu larangan arak satu masa dulu.
Posted on 4:21 PM by Kamarol Azli Bahari and filed under | 1 Comments »

1 comments:

fuad ansari said... @ October 14, 2011 at 6:22 PM

kalaupun kita tidak suka kepada kebaikan, maka jgnlah kita menjadi orang yg menghalang kebaikan..

Post a Comment

RAWATAN AS SUNNAH

TERAPI URUTAN ISLAM

Blog Widget by LinkWithin