AL - ISRA' AYAT 82

AL - ISRA' AYAT 82

MARI MENYUMBANG UNTUK SAHAM AKHIRAT

RAWATAN AS - SUNNAH

My photo
Senawang, Seremban, Daulah Islamiah, Malaysia
Dan katakanlah:Telah datang kebenaran (Islam), dan hilang lenyaplah perkara yang salah (kufur dan syirik); sesungguhnya yang salah itu sememangnya satu perkara yang tetap lenyap.Hubungi @ SMS saya di talian 017-4150340.

Ukhwah Islamiyyah

40 Sejadah Berdiri..Subhanallah.... Ini Satu Peringatan..






سبحان الله Subhanallah... Sejadah juga makhluk Allah... Sebagaimana daun, tumbuhan dan makhluk Allah yang lain tunduk sujud, bertasbih, bertahmid dan sentiasa berzikir kepadaNya.... Bagaimana pula dengan manusia yang dianugerahkan akal fikiran.


Peristiwa ini berlaku pada penghujung 11 RabiulAwal 1433 dan permulaan 20 RabiulAwal 1433 bersamaan 11 Februari 2012.
 
Beberapa pelajar perempuan telah diminta oleh Ummi(pengetua Ma'ahad) supaya membasuh sejadah dengan menggunakan mesin. Tapi pelajar-pelajar tersebut basuh menggunkan tangan. Akibatnya sejadah tersebut lambat kering dan lembab pada sebelah petang. Pelajar perempuan telah menjemurkannya di dalam surau lama dengan cara dihamparkan kesemuanya.

Selepas solat maghrib ada diantara pelajar perempuan naik ke atas surau dan mereka terperanjat kerana melihat sejadah yang dihamparkan tadi kini terbentuk seperti di dalam gambar di atas.


Pihak Pengetua dan pengurusan Ma'ahad telah bertanya berkali-kali adakah ianya dibuat atau ianya terbentuk sendiri. Pelajar-pelajar tersebut tetap menjawab ianya bukan dibuat oleh mereka. Subhanallah.... Inilah apa yang ingin ditunjukkan oleh Allah Ta'ala.

Ikut akal pemikiran secara lalu ianya seperti tidak masuk akal, tapi bila difikirkan secara waras tentang hak Allah untuk mencipta sesuatu dan mengarahkan untuk ianya berlaku maka itulah yang akan berlaku. Apapun pandangan orang di luar pihak Ma'ahad menerimanya, tapi yang menghadapinya adalah penghuni Ma'ahad ini.

Siapa-siapa yang nak menyalurkan bantuan :-
NOMBOR AKAUN MTDHI
1. Bank Simpanan Nasional (cwgn. Maran, Pahang): 0610729863834007
MARKAZ TARBIAH DARUL HIJRAH AL ISLAMIAH
2. Bank CIMB (cwgn. Maran, Pahang): 0607-0000097107
MARKAZ TARBIAH DARUL HIJRAH AL ISLAMIAH

Sumber
Posted on 11:23 AM by Kamarol Azli Bahari and filed under | 0 Comments »

0 comments:

Post a Comment

RAWATAN AS SUNNAH

TERAPI URUTAN ISLAM

Blog Widget by LinkWithin