AL - ISRA' AYAT 82

AL - ISRA' AYAT 82

MARI MENYUMBANG UNTUK SAHAM AKHIRAT

RAWATAN AS - SUNNAH

My photo
Senawang, Seremban, Daulah Islamiah, Malaysia
Dan katakanlah:Telah datang kebenaran (Islam), dan hilang lenyaplah perkara yang salah (kufur dan syirik); sesungguhnya yang salah itu sememangnya satu perkara yang tetap lenyap.Hubungi @ SMS saya di talian 017-4150340.

Ukhwah Islamiyyah

MOHON SUMBANGAN BAGI PUSAT PENDIDIKAN AN-NUUR



Saya menyeru kepada dermawan-dermawan di seluruh Malaysia khususnya dan seluruh dunia amnya, untuk sama-sama menyumbang kepada Pusat Pendidikan islam An-Nuur. Bagi menampung kos penyelengaraan sekolah tersebut. Gaji tenaga pengajar mereka hampir dua bulan tidak dapat dibagi. Dan terbaru, pihak sekolah Cuma mampu menyediakan nasi goreng untuk pelajar-pelajar mereka.

Pihak sekolah menghadapi kesukaran dari sudut kewangan. Tonggakan yuran bulanan pelajar yang ditidak dijelaskan hampir mencecah RM40 ribu .

Dua hari lepas saya secara peribadi telah bertemu dengan Bendahari Pusat Pendidikan An-Nuur, dan bertanyakan hal ini. Menurut beliau,

Bendahari Ustaz Ramdhi : “Benar pihak sekolah terpaksa menghantar pulang lebih kurang 30 orang pelajar untuk mereka mengambil duit dari Penjaga mereka bagi menyelesaikan tonggakan yuran bulanan mereka. Dan apabila pulang semula kesekolah kebanyakan daripada mereka masih tidak dapat membayar yuran tersebut. Sebenarnya, situasi pelajar mempunyai tonggakan yuran ini biasa terjadi tetapi tidaklah segenting ini.” 

 
Salah seorang pelajar sekolah tersebut yang ditemuramah mengenai masalah ini berkata.

Pelajar An-Nuur : “Kami pelajar-pelajar telah dimaklumkan oleh pihak guru akan masaalah yang ditanggung oleh sekolah. Dan start hari semalam, pihak sekolah Cuma mampu menyediakan nasi goreng sahaja untuk pelaja-pelajar dan juga guru-guru.”

Dan dibawah adalah butir-butir akaun bank kepada sesiapa yang mahu menyumbang kepada Pondok An-Nuur Penor Pekan Pahang. Sumbangan bolehlah disalurkan ke Akaun Bank yang tertera dibawah ini. 

AKAUN BANK ISLAM : 0601 9010 0218 68
ATAS NAMA : BENDAHARI PONDOK AN-NUR

AKAUN MAYBANK : 5560 1101 8085
ATAS NAMA : PONDOK AN-NUR


SILA SMS MAKLUMAT BANK IN KEPADA BENDAHARI : 019 9663629

Ustaz Mokhtar Senik (pengetua Pusat Pendidikan An-Nuur) : 019-9532456

Kepada yang berada berhampiran dengan Kuantan, sudilah meluangkan sedikit masa untuk meninjau dan melihat sendiri keadaan anak-anak kita di Pondok An-Nur di alamat:

Pondok An-Nur
Dj-144, Kampung Kuala Penor,
25150 Kuantan,
Pahang
[ Tel: 019-9532456 / 019-9663629]


MUNGKIN KITA TAK MAMPU MEMBERI SUMBANGAN BERBENTUK WANG RINGGIT, SEKURANG-KURANGNYA SHARE DAN SEBARKANLAH MAKLUMAT INI UNTUK MENARIK PENDERMA-PENDERMA DARI SELURUH DUNIA.
Posted on 12:51 PM by Kamarol Azli Bahari and filed under | 0 Comments »

0 comments:

Post a Comment

RAWATAN AS SUNNAH

TERAPI URUTAN ISLAM

Blog Widget by LinkWithin