AL - ISRA' AYAT 82

AL - ISRA' AYAT 82

MARI MENYUMBANG UNTUK SAHAM AKHIRAT

RAWATAN AS - SUNNAH

My photo
Senawang, Seremban, Daulah Islamiah, Malaysia
Dan katakanlah:Telah datang kebenaran (Islam), dan hilang lenyaplah perkara yang salah (kufur dan syirik); sesungguhnya yang salah itu sememangnya satu perkara yang tetap lenyap.Hubungi @ SMS saya di talian 017-4150340.

Ukhwah Islamiyyah

MOHON SUMBANGAN BAGI PUSAT PENDIDIKAN AN-NUUR



Saya menyeru kepada dermawan-dermawan di seluruh Malaysia khususnya dan seluruh dunia amnya, untuk sama-sama menyumbang kepada Pusat Pendidikan islam An-Nuur. Bagi menampung kos penyelengaraan sekolah tersebut. Gaji tenaga pengajar mereka hampir dua bulan tidak dapat dibagi. Dan terbaru, pihak sekolah Cuma mampu menyediakan nasi goreng untuk pelajar-pelajar mereka.

Pihak sekolah menghadapi kesukaran dari sudut kewangan. Tonggakan yuran bulanan pelajar yang ditidak dijelaskan hampir mencecah RM40 ribu .

Dua hari lepas saya secara peribadi telah bertemu dengan Bendahari Pusat Pendidikan An-Nuur, dan bertanyakan hal ini. Menurut beliau,

Bendahari Ustaz Ramdhi : “Benar pihak sekolah terpaksa menghantar pulang lebih kurang 30 orang pelajar untuk mereka mengambil duit dari Penjaga mereka bagi menyelesaikan tonggakan yuran bulanan mereka. Dan apabila pulang semula kesekolah kebanyakan daripada mereka masih tidak dapat membayar yuran tersebut. Sebenarnya, situasi pelajar mempunyai tonggakan yuran ini biasa terjadi tetapi tidaklah segenting ini.” 

 
Salah seorang pelajar sekolah tersebut yang ditemuramah mengenai masalah ini berkata.

Pelajar An-Nuur : “Kami pelajar-pelajar telah dimaklumkan oleh pihak guru akan masaalah yang ditanggung oleh sekolah. Dan start hari semalam, pihak sekolah Cuma mampu menyediakan nasi goreng sahaja untuk pelaja-pelajar dan juga guru-guru.”

Dan dibawah adalah butir-butir akaun bank kepada sesiapa yang mahu menyumbang kepada Pondok An-Nuur Penor Pekan Pahang. Sumbangan bolehlah disalurkan ke Akaun Bank yang tertera dibawah ini. 

AKAUN BANK ISLAM : 0601 9010 0218 68
ATAS NAMA : BENDAHARI PONDOK AN-NUR

AKAUN MAYBANK : 5560 1101 8085
ATAS NAMA : PONDOK AN-NUR


SILA SMS MAKLUMAT BANK IN KEPADA BENDAHARI : 019 9663629

Ustaz Mokhtar Senik (pengetua Pusat Pendidikan An-Nuur) : 019-9532456

Kepada yang berada berhampiran dengan Kuantan, sudilah meluangkan sedikit masa untuk meninjau dan melihat sendiri keadaan anak-anak kita di Pondok An-Nur di alamat:

Pondok An-Nur
Dj-144, Kampung Kuala Penor,
25150 Kuantan,
Pahang
[ Tel: 019-9532456 / 019-9663629]


MUNGKIN KITA TAK MAMPU MEMBERI SUMBANGAN BERBENTUK WANG RINGGIT, SEKURANG-KURANGNYA SHARE DAN SEBARKANLAH MAKLUMAT INI UNTUK MENARIK PENDERMA-PENDERMA DARI SELURUH DUNIA.
Posted on 12:51 PM by Kamarol Azli Bahari and filed under | 0 Comments »

PENENTANG KUAT ISLAM AKHIRNYA MEMELUK ISLAM : DANIEL STEICH EMBRACES ISLAM


Daniel Streich, ahli politik berasal Switzerland, yang terkenal kerana kempennya menentang pembangunan masjid di negaranya, tanpa diduga-duga dan tak disangka kini dia memeluk agama Islam.

Streich adalah orang pertama yang melancarkan perihal larangan kubah masjid, dan bahkan mempunyai idea untuk menutup masjid-masjid di negaranya. Dia dari Parti Rakyat Switzerland (SVP).Deklarasi kontroversi Streich ke Islam membuat heboh Switzerland.

Streich mempropagandakan anti-gerakan Islam begitu meluas ke seluruh negeri. Ia menaburkan benih-benih kemarahan dan cemuhan bagi umat Islam di Negara itu, dan membuka jalan bagi penentangan orang awam terhadap mimbar dan kubah masjid.

Tapi sekarang Streich telah menjadi seorang yang memeluk Islam.Tanpa diduganya sama sekali, pemikiran anti-Islam yang akhirnya membawanya begitu dekat dengan agama ini. Streich bahkan sekarang mempunyai keinginan untuk membina masjid yang paling indah di Eropah terutama di negaranya.

Yang paling menarik dalam hal ini adalah bahawa pada ketika ini ada empat masjid di negaranya dan Streich ingin membuat masjid yang kelima. Dia mengakui ingin mencari "pengampunan dosanya" yang telah meracuni Islam. Sekarang adalah fakta bahawa larangan kubah masjid telah memperoleh status undang-undang.

Abdul Majid Aldai, presiden OPI, sebuah NGO, bekerja untuk kesejahteraan Muslim, mengatakan bahawa orang Eropah sebenarnya mempunyai keinginan yang besar untuk mengetahui tentang Islam. Beberapa dari mereka ingin tahu tentang hubungan antara Islam dan keganasan; sama halnya dengan Streich.Ceritanya, ternyata selama konfrontasi, Streich mempelajari Al-Quran dan mula memahami Islam.

Streich adalah seorang ahli penting Parti Rakyat Switzerland (SVP). Ia mempunyai kedudukan penting dan pengaruhnya dalam parti. Selain petisinya tentang kubah masjid itu, dia juga pernah memenangi tentera di Swiss Army kerana popularitinya.

Lahir di sebuah keluarga Kristian, Streich melakukan kajian komprehensif Islam semata-mata untuk memfitnah Islam, tapi ajaran Islam memiliki nampak yang mendalam pada dirinya.Akhirnya dia malah antipati terhadap pemikirannya sendiri dan dari kegiatan politiknya, dan dia memeluk Islam. Streich sendiri kemdian disebut oleh SVP sebagai syaitan.

Dulu, Dia mengatakan bahawa dia sering meluangkan waktu membaca Alkitab dan sering pergi ke gereja, tapi sekarang dia membaca Al-Quran dan melakukan solat lima waktu setiap hari.Dia membatalkan kehadirannnya di parti dan membuat kenyataan awam tentang dia masuk Islam. Streich mengatakan bahawa dia telah mencari kebenaran hidup dalam Islam, yang tidak dapat dia temukan dalam agama sebelumnya.
 
 
Daniel Streich Embraces Islam
 
Swiss Politician Bans Minarets then Converts to Islam
 
The Swiss politician Daniel Streich, who rose to fame as a result of his opposition to mosques in his homeland, has now embraced the faith he reviled.

Daniel Streich was a member of the Swiss People's Party (SVP) in Switzerland. A well-known politician, Streich led the calls for a ban on minarets across Switzerland. He was active in building anti-Muslim sentiments throughout Switzerland. This sustained campaign led to him being given a high ranking position in the Swiss Army.

Switzerland Minaret Ban and Daniel Streich


Streich was an important member of the Swiss People's Party (SVP). His importance could be estimated from his influence on party's policy making, in which he always had a prominent role. His movement against minarets was aimed at gaining political attention and interest. He won the slot of military instructor in the Swiss Army due to his popularity.He was also committed to his party (SVP) and stood as a local politician in the commune of Bulle. 

Daniel Streich Conversion to Islam

Streich attempted to understand the Qur'an and Islamic teachings in order to argue against Muslims on tenets of their faith. In the course of his efforts the ex-Christian began to agree with and acknowledge the proclamations of the Qur'an.

Born in a Christian family, Streich had a comprehensive study of Islam merely to malign and confront, but Islamic teachings had a deep impact on him. Eventually he de-linked himself from political activities and he embraced Islam. Streich has termed the SVO activities against the Muslims as satanic.

He says that he used to read the Bible and often went to chapel, but now he recites the Holy Quran and offers his prayers five times a day. He further says that he cancelled his party membership and made public his conversion. Streich says that he has found the truth of life in Islam, which he could not find in Christianity.

"Islam offers me logical answers to important life questions, which, in the end, I never found in Christianity," says Streich. He is now a committed Muslim, who attends the mosque, recites the Qur'an and prays five times a day.

According to figures from the Union of Islamic Organizations and Communities, some 3,000 to 5,000 Italians have recently converted to Islam from Catholicism.
Post-Conversion Life for Daniel Streich

Recently the question of ban on minarets was put to voting in Switzerland, wherein the Swiss nationals gave the issue a legal status.

As per voting results 42.5 per cent people voted in favour of the minarets and 57.5 per cent supported the ban, while the Muslim population in Switzerland is only 6 per cent. The most wondrous thing in this regard, therefore, is the support of 42.5 per cent of population for only six percent Muslims. The analysts claim that ban on minarets and Islamic rituals has attracted the people towards Islam.

Streich has now focused his intentions on participating in the building of the new Conservative Democratic Party in the canton of Freiburg. Freich's new movement is in contrast to his previous one and he aims to promote religious tolerance and peaceful cooperative living, in spite of the fact that ban on mosques minarets has gained a legal status.

He is vehemently opposed to the Minaret ban and is hoping to establish Switzerland's fifth mosque and the most beautiful in Europe.
Posted on 3:04 PM by Kamarol Azli Bahari and filed under | 0 Comments »

MAJLIS DAN PENGAJIAN BERSAMA AL-HABIB ALI ZAENAL ABIDIN

Posted on 9:43 AM by Kamarol Azli Bahari and filed under | 0 Comments »

KISAH RASULULLAH S.A.W DENGAN LIMAU MASAM

Selawat dan Salam ke atas Mu Ya Rasulullah
"Suatu hari Rasulullah SAW didatangi oleh seorang wanita kafir. Ketika itu baginda bersama beberapa orang sahabat. Wanita itu membawa beberapa biji buah limau sebagai hadiah untuk baginda. Cantik sungguh buahnya.Siapa yang melihat pasti terliur. Baginda menerimanya dengan senyuman gembira. Hadiah itu dimakan oleh Rasulullah SAW seulas demi seulas dengan tersenyum. 
Biasanya Rasulullah SAW akan makan bersama para sahabat, namun kali ini tidak. Tidak seulas pun limau itu diberikan kepada mereka. Rasulullah SAW terus makan. Setiap kali dengan senyuman, hinggalah habis semua limau itu. Kemudian wanita itu meminta diri untuk pulang, diiringi ucapan terima kasih dari baginda. Sahabat-sahabat agak hairan dengan sikap Rasulullah SAW itu. Lalu mereka bertanya. Dengan tersenyum Rasulullah SAW menjelaskan "Tahukah kamu, sebenarnya buah limau itu terlalu masam semasa saya merasainya kali pertama. Kiranya kalian turut makan bersama, saya bimbang ada di antara kalian yang akan mengenyetkan mata atau memarahi wanita tersebut. Saya bimbang hatinya akan tersinggung. Sebab tu saya habiskan semuanya." 
Begitulah akhlak Rasulullah SAW. Baginda tidak akan memperkecil-kecilkan pemberian seseorang biarpun benda yang tidak baik, dan dari orang bukan Islam pula. Wanita kafir itu pulang dengan hati yang kecewa. Mengapa? Sebenarnya dia bertujuan ingin mempermain-mainkan Rasulullah SAW dan para sahabat baginda dengan hadiah limau masam itu. Malangnya tidak berjaya. Rancangannya di'tewas'kan oleh akhlak mulia Rasulullah SAW.
Posted on 9:12 AM by Kamarol Azli Bahari and filed under | 0 Comments »

DIALOG SHEIKH MUTAWALLI AS SYA'ROWY DENGAN PELAMPAU AGAMA


Pernah pada suatu hari,aku berdialog dengan seorang pemuda yang mengikuti aliran ‘pelampau’ dalam memahami Islam (Golongan Mutasyaddid) dan aku bertanya padanya :

“Perbuatan mengebom pusat hiburan yang beroperasi pada malam hari yang wujud di Negara-negara Umat Islam Halal atau Haramkah hukum?”

Anak muda itu pun menjawab kepadaku : “Ya,sudah pasti ianya Halal! Membunuh mereka yang berada di dalamnya juga Halal hukumnya!”

Aku bertanya lagi padanya : “Apakah kesudahan mereka sekiranya ketika engkau membunuh mereka itu mereka berada dalam keadaan sedang melakukan maksiat pada Allah?"


Pemuda itu lantas menjawab : “Pastilah Neraka buat mereka!”

Aku teruskan pertanyaanku padanya : “Ke manakah Syaitan bermatlamat untuk membawa mereka?

Dia menjawab : “Sudah semestinyalah matlamat Syaitan untuk membawa mereka ke Neraka!”

Lantas aku pun berkata padanya : “Kalau begitu,kumpulan kamu dan Syaitan sedang bekerjasama untuk mencapai matlamat yang satu – iaitu memasuk dan menjerumuskan manusia ke dalam Neraka!”

Aku sebutkan padanya Hadith Rasulullah S.A.W : Ketika lalunya jenazah seorang Yahudi di hadapan Rasulullah S.A.W maka Baginda S.A.W pun menangis.

Lalu ditanyakan kepada Baginda S.A.W : Apakah yang telah membuatkan Engkau menangis wahai Rasulullah S.A.W?

Baginda S.A.W menjawab : “Satu nyawa telah terlepas dariku dan telah pergi ke neraka”.

Aku nyatakan pada anak muda itu : “Lihatlah perbezaan yang amat ketara antara kamu semua dengan Baginda Rasulullah S.A.W yang bersungguh-sungguh berusaha untuk menyampaikan Hidayah kepada manusia dan menyelamatkan mereka dari api Neraka!

Sesungguhnya kamu sedang berada di satu lembah dan Kekasih Agung Junjungan kita Rasulullah S.A.W pula berada di lembah yang lain dari kumpulanmu!" - Diterjemah oleh Ustaz Muhammad Noorazam Bahador

Sumber :
http://jomfaham.blogspot.com
Posted on 3:29 PM by Kamarol Azli Bahari and filed under | 0 Comments »

MASUK ISLAM KERANA SEORANG BUDAK KECIL

Kisah ini amat menyentuh hati bagi sesiapa yang membacanya. Kisah menarik ini bermula di mana seorang makcik tua yang dikatakan hendak membunuh diri memeluk Islam hanya kerana dengan seorang budak kecil yang datang kerumahnya, nak tahu lebih lanjut mari kita hayati kisah ini, semoga dapat dijadikan teladan kepada kita semua. InsyaAllah..



Pada setiap Jumaat, selepas selesai menunaikan solat Jumaat, seorang Imam dan anaknya yang berumur 7 tahun akan berjalan menyusuri jalan di kota itu dan menyebarkan risalah bertajuk “Jalan-jalan Syurga” dan beberapa karya Islamik yang lain.

Pada satu Jumaat yang indah, pada ketika Imam dan anaknya itu hendak keluar seperti biasa menghulurkan risalah-risalah Islam itu, hari itu menjadi amat dingin dan hujan mulai turun. Anak kecil itu mula membetulkan jubahnya yang masih kering dan panas dan seraya berkata “Ayah! Saya dah bersedia”

Ayahnya terkejut dan berkata “Bersedia untuk apa?”

“Ayah bukankah ini masanya kita akan keluar menyampaikan risalah Allah.”

“Anakku! Bukankah sejuk keadaan di luar tu dan hujan juga agak lebat”

“Ayah bukankah masih ada manusia yang akan masuk neraka walaupun ketika hujan turun”

Ayahnya menambah “Ayah tidak bersedia hendak keluar dalam keadaan cuaca sebegini”

Dengan merintih anaknya merayu “Benarkan saya pergi ayah?”

Ayahnya berasa agak ragu-ragu namun menyerahkan risalah-risalah itu kepada anaknya “Pergilah nak dan berhati-hatilah. Allah bersama-sama kamu!”

“Terima kasih Ayah” Dengan wajah bersinar-sinar anaknya itu pergi meredah hujan dan susuk tubuh kecil itu hilang dalam kelebatan hujan itu.

Anak kecil itu pun menyerahkan risalah-risalah tersebut kepada sesiapa pun yang dijumpainya. Begitu juga dia akan mengetuk setiap rumah dan memberikan risalah itu kepada penghuninya. Setelah dua jam, hanya tinggal satu saja risalah “Jalan-jalan Syurga” ada pada tangannya. Dia berasakan tanggungjawabnya tidak akan selesai jika masih ada risalah di tangannya. Dia berpusing-pusing ke sana dan ke mari mencari siapa yang akan diserahkan risalah terakhirnya itu namun gagal.

Akhirnya dia ternampak satu rumah yang agak terperosok di jalan itu dan mula mengatur langkah menghampiri rumah itu. Apabila sampai sahaja anak itu di rumah itu, lantas ditekannya loceng rumah itu sekali. Ditunggunya sebentar dan ditekan sekali lagi namun tiada jawapan.

Diketuk pula pintu itu namun sekali lagi tiada jawapan. Ada sesuatu yang memegangnya daripada pergi, mungkin rumah inilah harapannya agar risalah ini diserahkan. Dia mengambil keputusan menekan loceng sekali lagi. Akhirnya pintu rumah itu dibuka.

Berdiri di depan pintu adalah seorang perempuan dalam lingkungan 50an. Mukanya suram dan sedih. “Nak, apa yang makcik boleh bantu?” Wajahnya bersinar-sinar seolah-olah malaikat yang turun dari langit.

“Makcik, maaf saya mengganggu, saya hanya ingin menyatakan yang ALLAH amat sayangkan makcik dan sentiasa memelihara makcik. Saya datang ini hanya hendak menyerahkan risalah akhir ini dan makcik adalah orang yang paling bertuah”. Dia senyum dan tunduk hormat sebelum melangkah pergi.

“Terima kasih nak dan Tuhan akan melindungi kamu” dalam nada yang lembut

Minggu berikutnya sebelum waktu solat Jumaat bermula, seperti biasa Imam memberikan ceramahnya. Sebelum selesai dia bertanya ” Ada sesiapa nak menyatakan sesuatu”

Tiba-tiba sekujur tubuh bangun dengan perlahan dan berdiri. Dia adalah perempuan separuh umur itu. “Saya rasa tiada sesiapa dalam perhimpunan ini yang kenal saya. Saya tak pernah hadir ke majlis ini walaupun sekali. Untuk pengetahuan anda, sebelum Jumaat minggu lepas saya bukan seorang Muslim.

Suami saya meninggal beberapa tahun lepas dan meninggalkan saya keseorangan dalam dunia ini” Air mata mulai bergenang di kelopak matanya.

“Pada Jumaat minggu lepas saya mengambil keputusan untuk membunuh diri. Jadi saya ambil kerusi dan tali. Saya letakkan kerusi di atas tangga menghadap anak tangga menuruni. Saya ikat hujung tali di galang atas dan hujung satu lagi diketatkan di leher.

Apabila tiba saat saya untuk terjun, tiba-tiba loceng rumah saya berbunyi. Saya tunggu sebentar, pada anggapan saya, siapa pun yang menekan itu akan pergi jika tidak dijawab. Kemudian ia berbunyi lagi. Kemudian saya mendengar ketukan dan loceng ditekan sekali lagi”.

“Saya bertanya sekali lagi. Belum pernah pun ada orang yang tekan loceng ini setelah sekian lama. Lantas saya melonggarkan tali di leher dan terus pergi ke pintu”

“Seumur hidup saya belum pernah saya melihat anak yang comel itu. Senyumannya benar-benar ikhlas dan suaranya seperti malaikat”. “Makcik, maaf saya mengganggu, saya hanya ingin menyatakan yang ALLAH amat sayangkan makcik dan sentiasa memelihara makcik” itulah kata-kata yang paling indah yang saya dengar”.

“Saya melihatnya pergi kembali menyusuri hujan. Saya kemudian menutup pintu dan terus baca risalah itu setiap muka surat Akhirnya kerusi dan tali yang hampir-hampir menyentap nyawa saya diletakkan semula ditempat asal mereka. Aku tak perlukan itu lagi”.

“Lihatlah, sekarang saya sudah menjadi seorang yang bahagia, yang menjadi hamba kepada Tuhan yang satu ALLAH. Di belakang risalah terdapat alamat ini dan itulah sebabnya saya di sini hari ini. Jika tidak disebabkan malaikat kecil yang datang pada hari itu tentunya roh saya ini akan berada selama-lamanya di dalam neraka”

Tiada satu pun anak mata di masjid itu yang masih kering. Ramai pula yang berteriak dan bertakbir ALLAHUAKBAR!

Imam lantas turun dengan pantas dari mimbar lantas terus memeluk anaknya yang berada di kaki mimbar dan menangis sesungguh-sungguh hatinya. Jumaat ini dikira Jumaat yang paling indah dalam hidupnya. Tiada anugerah yang amat besar dari apa yang dia ada pada hari ini. Iaitu anugerah yang sekarang berada di dalam pelukannya. Seorang anak yang seumpama malaikat.
 
Posted on 3:52 PM by Kamarol Azli Bahari and filed under | 0 Comments »

SYAWAL DAN KELAHIRAN

Bismillahirrahmanirrahim...Alhamdulillah, Syukur ke hadrat Illahi dapat kita bersama-sama menyambut kedatangan syawal yang masih berbaki 10 hari sahaja lagi. Siapa yang belum berkesempatan untuk puasa 6 hari di bulan kemenangan ni masih ada masa lagi. Ganjaran yang Allah kurniakan sangat hebat, pahalanya seperti berpuasa sepanjang tahun. Ianya juga dapat menampal mana-mana yang terkurang semasa kita mengerjakan puasa fardhu di bulan ramadhan yang lalu.

Selamat Hari Raya !!
Hari Kemenangan..Senyum Lebar..

Di hari kemenangan ini juga Allah S.W.T kurniakan lagi rezeki dan rahmat, pengikat kasih sayang kami suami isteri. Penyeri rumah tangga kami.....

 Muhammad Aqil Naufal

Semoga Muhammad Aqil Naufal menjadi ahli syurga, anak yang soleh, alim dan hafizh. Menjadi penyambung perjuangan Rasulullah s.a.w, InsyaAllah..
Posted on 9:34 AM by Kamarol Azli Bahari and filed under | 2 Comments »

RAWATAN AS SUNNAH

TERAPI URUTAN ISLAM

Blog Widget by LinkWithin