AL - ISRA' AYAT 82

AL - ISRA' AYAT 82

MARI MENYUMBANG UNTUK SAHAM AKHIRAT

RAWATAN AS - SUNNAH

My photo
Senawang, Seremban, Daulah Islamiah, Malaysia
Dan katakanlah:Telah datang kebenaran (Islam), dan hilang lenyaplah perkara yang salah (kufur dan syirik); sesungguhnya yang salah itu sememangnya satu perkara yang tetap lenyap.Hubungi @ SMS saya di talian 017-4150340.

Ukhwah Islamiyyah

Hukum Allah di tolak, Undang-undang ciptaan Manusia dijunjung...

Selawat dan Salam kepada junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w. Alhamdulillah sehingga ke saat ini masih bersinar nikmat iman dan islam hasil dari usaha Baginda,perit maung Rasulullah dalam mengembangkan agama Islam.Usaha berterusan baginda dalam memikul tugas menegakkan hukum Allah masih segar diingatan. Juga para sahabat,tabi’en dan alim ulama yang senantiasa menyambung tugas Nabi dalam berdakwah untuk menegakkan syiar Islam.

Dari tahun ke tahun kita melihat umat akhir zaman ini semakin lupa akan tanggungjawab sebenar mereka sebagai khalifah di muka bumi ini. Al-Quran dan hadith yang sepatutnya menjadi rujukan utama umat islam di tolak ke tepi walhal mereka mengetahui Al-Quran dan hadith adalah pegangan yang tidak akan luntur dan segala sumber ilmu dan keterangan ada di dalam Al-Quran. Mungkin ramai yang masih belum sedar, Rasulullah s.a.w telah menerangkan satu persatu segala permasalah yang dihadapi oleh umat islam baik pada masa lalu,sekarang atau akan datang. Tidak ada satu pun yang tidak diterangakan oleh Baginda.Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui.


Back to the topic, Kita melihat dari sudut Islam, umat sekarang telah terlalu leka dan diulit mimpi dengan hal-hal dunia.Tujuan sebenar mereka sebagai khalifah penyambung perjuangan Rasulullah dilupakan,umat sekarang terlalu selesa dengan kedudukan mereka sedangkan perjuangan sebenar masih belum selesai. Umat islam sekarang masih diperhambakan dan diperkudakan oleh hukum ciptaan manusia sendiri. Tidakkan kita semua sedar bahawa kita menyembah manusia???Bukan kah perbuatan itu mensyirikkan Allah???Disebabkan itu semua,kehidupan umat islam bercampur aduk dengan fahaman barat dan agama lainnya sekaligus menghakis cara hidup Islam yang sepatutnya di amalkan.Begitulah,hidup berlandaskan Undang-undang kufur,adat hindu dijunjung dikepala tetapi mengaku berpegang kepada Al-Quran dan As - Sunnah.Nauzubillahiminzalik..


Usaha Yahudi untuk memusnahkan Daulah Khilafah telah berjaya, mereka telah merobek-robek Negara Islam dan memecah belahkan Negara Islam yang dahulunya berdiri di bawah satu panji. Alangkah sedihnya, generasi sekarang lupa tentang kedatangan islam itu sendiri tetapi sibuk untuk mengkaji sejarah kafir laknatullah dan menjunjung undang-undang ciptaan mereka. Sedarlah wahai umat manusia, tugas kita masih jauh, Daulah Khilafah perlu ditegakkan.Undang-undang Islam perlu dilaksanakan secara kaffah. Umat Islam wajib bersatu dan bergabung dibawah satu khilafah. Bagaimana hendak kita peroleh rahmat Allah sedangkan kita hidup dengan menolak hukum syara’? Hukum hudud dikatakan tidak sesuai untuk dilaksanakan kerana kita hidup dalam masyarakat yang berbilang kaum. Ini telah meragui Undang-undang ciptaan Allah yang Maha Sempurna untuk dilaksanakan. Rahmat Allah terlalu besar sehingga kita masih dapat hidup dalam suasana yang aman, ini juga adalah kerana syafaat Rasulullah itu sendiri. Beginikah kita membalas rahmat Allah dengan menolak hukum-hukumNya???Tidak betul sama sekali!!


Surah Ali Imran, ayat 31: “Katakanlah, ‘ Jika kalian (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, nescaya Allah mengasihi dan mengampuni kalian.’

Surah Al-Hasyr, ayat 7: “Apa sahaja yang dibawa Rasul untuk kalian, maka ambillah. Dan apa saja yang dilarangnya bagi kalian, maka tinggalkanlah.”

Justeru, umat islam sekalian terutama pemimpin yang mukmin perlulah bermuhasabah dan berhijrah untuk mengubah Undang-undang Kufur yang telah membelenggu umat Islam sekian lamanya. Ubahlah fokus pimpinan anda dari memenuhi kehendak rakyat kepada memenuhi tuntutan Allah sepenuhnya. Cukup, berhentilah dari menjunjung undang-undang ciptaan manusia yang telah banyak melaknati kita. Pikullah amanah Allah Aza Wajjala dengan sebenar-sebenar takwa. Sesungguhnya, Allah akan mempermudahkan sesiapa sahaja yang memperjuangkan agamaNya.Wallahualam.

Posted on 2:39 PM by Kamarol Azli Bahari and filed under | 3 Comments »

3 comments:

Shima^Ku said... @ May 26, 2009 at 2:25 PM

Tidakkan kita semua sedar bahawa kita menyembah manusia???

Nice ungkapan...sedar tak sedar itu la yang terjadi..

Anonymous said... @ June 6, 2009 at 11:43 AM

Yes,itulah yg berlaku diakhir zaman sekarang.Semua tunduk dgn undang2 ciptaan manusia yg dgn suka hati mereka ubah bila tak kena pada tempatnya..Samakah dgn Hukum Allah yg maha sempurna,hukum quran yg sudah termaktub utk mentadbir kehidupan kita di alam ini.Adakah mereka sedar atau sengaja menutup telinga,berdalih utk tidak mahu menegakkan hukum Allah.Nauzubillah.

insidewinme said... @ May 25, 2012 at 3:17 PM

Hari ini kaum Muslimin berada dalam situasi di mana aturan-aturan kafir sedang diterapkan. Maka realitas tanah-tanah Muslim saat ini adalah sebagaimana Rasulullah Saw. di Makkah sebelum Negara Islam didirikan di Madinah. Oleh karena itu, dalam rangka bekerja untuk pendirian Negara Islam, kelompok ini perlu mengikuti contoh yang terbangun di dalam Sirah. Dalam memeriksa periode Mekkah, hingga pendirian Negara Islam di Madinah, kita melihat bahwa RasulAllah Saw. melalui beberapa tahap spesifik dan jelas dan mengerjakan beberapa aksi spesifik dalam tahap-tahap itu

Post a Comment

RAWATAN AS SUNNAH

TERAPI URUTAN ISLAM

Blog Widget by LinkWithin