AL - ISRA' AYAT 82

AL - ISRA' AYAT 82

MARI MENYUMBANG UNTUK SAHAM AKHIRAT

RAWATAN AS - SUNNAH

My photo
Senawang, Seremban, Daulah Islamiah, Malaysia
Dan katakanlah:Telah datang kebenaran (Islam), dan hilang lenyaplah perkara yang salah (kufur dan syirik); sesungguhnya yang salah itu sememangnya satu perkara yang tetap lenyap.Hubungi @ SMS saya di talian 017-4150340.

Ukhwah Islamiyyah

Masa semakin singkat,tanda kiamat sudah dekat..

Daripada Anas bin Malik r.a berkata: Rasulullah s.aw. bersabda: "Tidak akan menjadi Kiamat sehingga masa menjadi singkat maka setahun dirasakan seperti sebulan dan sebulan dirasakan seperti seminggu dan seminggu dirasakan seperti sehari dan sehari dirasakan seperti satu jam dan satu jam dirasakan seperti percikan api." H.R Tirmizi.

Daripada hadith diatas telah terbuktilah pada zaman yang kita hidup..Masa sekarang berlalu begitu cepat..Tanda Kiamat sudah dekat..Memang benar,siapa lambat akan ketinggalan..Tetapi ketinggalan dari segi duniawi atau ukhrawi??? Berfikirlah..Kita sekarang seperti tidak sempat melakukan sesuatu,masa sudah terlalu larut sehingga banyak perkara yang tidak dapat diselesaikan.Kita terlalu sibuk,tetapi tidak faham apa yang kita sibukkan.Kita sentiasa diburu masa,terlalu sibuk dengan hal dunia sehingga segala kewajipan kepada agama terabai.

Menurut Imam al-Karmani,apa yang dimaksudkan dengan singkatnya masa itu ialah dicabut keberkatan daripadanya.Memang benarlah apa yang dikatakan oleh Imam al-Karmani itu, dahulu, dalam sehari banyak perkara yang kita dapat laksanakan.Tapi sekarang,hanya sedikit perkara yang kita dapat laksanakan.Inilah satu petanda bahawa hari kiamat hampir tiba..

Wallahualam..

sumber:"Sedarkah kamu wahai manusia"

Posted on 1:50 PM by Kamarol Azli Bahari and filed under | 1 Comments »

1 comments:

Shima^Ku said... @ May 26, 2009 at 2:28 PM

kiamat sudah hampir kepada kita tapi kita masih terus leka dan lalai...sedar hanya seketika.Taubat kemudian buat lagi..di mana silapnya?

sesungguhnya Janji Tuhan itu Pasti buat hambaNYA yang sentiasa mengingatiNya...

Post a Comment

RAWATAN AS SUNNAH

TERAPI URUTAN ISLAM

Blog Widget by LinkWithin