AL - ISRA' AYAT 82

AL - ISRA' AYAT 82

MARI MENYUMBANG UNTUK SAHAM AKHIRAT

RAWATAN AS - SUNNAH

My photo
Senawang, Seremban, Daulah Islamiah, Malaysia
Dan katakanlah:Telah datang kebenaran (Islam), dan hilang lenyaplah perkara yang salah (kufur dan syirik); sesungguhnya yang salah itu sememangnya satu perkara yang tetap lenyap.Hubungi @ SMS saya di talian 017-4150340.

Ukhwah Islamiyyah

Kerna aku manusia biasa..


Kepada …… Calon isteri saya, calon ibu anak-anak saya, calon menantu Ibu saya dan calon kakak buat adik-adik saya Assalamu’alaikum Wr Wb. Mohon maaf kalau anda tidak berkenan. Tapi saya mohon bacalah surat ini hingga akhir. Baru kemudian silakan dibuang atau dibakar, tapi saya mohon, bacalah dulu sampai selesai. Saya, yang bernama_____menginginkan anda______ untuk menjadi isteri saya. Saya bukan siapa-siapa. Saya hanya manusia biasa. Buat masa ini saya mempunyai pekerjaan. Tetapi saya tidak tahu apakah kemudiannya saya akan tetap bekerja. Tapi yang pasti saya akan berusaha mendapatkan rezeki untuk mencukupi keperluan isteri dan anak-anakku kelak. Saya memang masih menyewa rumah. Dan saya tidak tahu apakah kemudiannya akan terus menyewa selamannya. Yang pasti, saya akan tetap berusaha agar isteri dan anak-anak saya tidak kepanasan dan tidak kehujanan. Saya hanyalah manusia biasa, yang punya banyak kelemahan dan beberapa kelebihan. Saya menginginkan anda untuk mendampingi saya. Untuk menutupi kelemahan saya dan mengendalikan kelebihan saya. Saya hanya manusia biasa. Cinta saya juga biasa saja. Oleh kerana itu Saya menginginkan anda supaya membantu saya memupuk dan merawat cinta ini, agar menjadi luar biasa. Saya tidak tahu apakah kita nanti dapat bersama-sama sampai mati. Kerana saya tidak tahu suratan jodoh saya. Yang pasti saya akan berusaha sekuat tenaga menjadi suami dan ayah yang baik. Kenapa saya memilih anda? Sampai saat ini saya tidak tahu Kenapa saya memilih anda. Saya sudah sholat istikharah berkali-kali, dan saya semakin mantap memilih anda. Yang saya tahu, Saya memilih anda kerana Allah. Dan yang pasti, saya menikah untuk menyempurnakan agama saya, juga sunnah Rasulullah. Saya tidak berani menjanjikan apa-apa, saya hanya berusaha sekuat mungkin menjadi lebih baik dari sekarang ini. Saya memohon anda sholat istiqarah dulu sebelum memberi jawapan pada saya. Saya beri masa minima 1 minggu, maksima 1 bulan. Semoga Allah redha dengan jalan yang kita tempuh ini. Amin..Wassalamu’alaikum Wtb...


Posted on 2:07 PM by Kamarol Azli Bahari and filed under | 6 Comments »

6 comments:

Shima^Ku said... @ May 27, 2009 at 4:33 PM

macam pernah tgk la entri ni...kalau la ada orang laki buat macam ni kat saya..sure sy pikir bnyk kali...hee

Nashir as Sunnah said... @ May 27, 2009 at 4:41 PM

amik dr uc..kena dgr lagu zawjati tu..bru feel..

fikrul mustanir said... @ May 27, 2009 at 10:41 PM

Salam,

Marul, anta tak kawin lagi ke?

Jangan tunggu lama2... nanti masak layu! hehehe. :)

Wasalam.

Nashir as Sunnah said... @ May 28, 2009 at 8:08 AM

wsalam..
ana belum kawen lg..:)
tanya2 ni..nak hantar rombongan ke??kuikui..

Shima^Ku said... @ May 29, 2009 at 10:24 AM

ooo patut la pon...mmg biasa baca la entri ni..

darrQARAR said... @ May 30, 2009 at 8:12 PM

biasa nya la.benda cam gini orang muda skang takut pikir jauh2.orang tua je la pikir surah waqi'ah jadi 'amalan berzaman.

wallahua'lam.syurga itu masih kekal di bawah telapak kaki "yang membesarkan"

~kisah alqamah sahaja sudah cukup insafkan.tapi masih melarat sampai sekarang.kenapa agaknya susah ke faham gaknya bahsa "perempuan zaman sekarang"

pelik semua.

Post a Comment

RAWATAN AS SUNNAH

TERAPI URUTAN ISLAM

Blog Widget by LinkWithin