AL - ISRA' AYAT 82

AL - ISRA' AYAT 82

MARI MENYUMBANG UNTUK SAHAM AKHIRAT

RAWATAN AS - SUNNAH

My photo
Senawang, Seremban, Daulah Islamiah, Malaysia
Dan katakanlah:Telah datang kebenaran (Islam), dan hilang lenyaplah perkara yang salah (kufur dan syirik); sesungguhnya yang salah itu sememangnya satu perkara yang tetap lenyap.Hubungi @ SMS saya di talian 017-4150340.

Ukhwah Islamiyyah

Israel jahanam izinkan kelab malam dekat Masjid Aqsa !!!

Israel memang kurang ajar. Rezim Zionis itu memberi ijin operasi sebuah klub malam di dekat Masjid Al-Aqsa, Masjid suci ketiga bagi seluruh umat Islam di dunia. Untuk acara pembukaan, pengelola nightclub membagikan undangan gratis.

Berdirinya klub malam Israel di dekat Masjid Al-Aqsa menuai reaksi keras dari Menteri Wakaf Palestina di Gaza, Dr. Taleb Abu Sha'ar dalam pernyataannya bukan hanya mengutuk rezim penjajah Israel yang telah mengabulkan berdirinya nightclub tersebut, tapi juga mengecam undangan yang disebarkan karena bergambar para penari klub malam dengan latar belakang Kubah Batu yang menjadi ciri khas Masjid Al-Aqsa.

Abu Sha'ar mengingatkan, apa yang dilakukan Zionis Israel makin membahayakan keberadaan tempat suci umat Islam itu. Karena selain memberi iji operasi klub malam, Israel juga memberi ijin pembangunan sinagog-sinagog Yahudi di sekeliling Masjid Al-Aqsa. Rezim penjajah itu bahkan mengumumkan akan membangun sebuah desa wisata Yahudi di bawah sinagog-sinagog tersebut.

Abu Sha'ar menyerukan negara-negara Arab dan Islam agar lebih agresif mengambil tindakan untuk menyelamatkan kota Yerusalem dan kompleks Masjid Al-Aqsa dari kehancuran yang dilakukan Israel, termasuk mencegah makin meluasnya pembangunan pemukiman Yahudi di wilayah Palestina.

Israel berambisi merebut Yerusalem yang menjadi hak rakyat Palestina, dengan cara melenyapkan bukti-bukti sejarah kota itu, mengerahkan komintas Yahudi untuk menetap di Yerusalem dan merusak berbagai tempat suci di Yerusalem. Sumber : www.eramuslim.com

Ulasan Nashir:

Jahanam Kafir Laknatullah !! Kebiadapan yahudi ini tidak akan berhenti sampai bila-bila. Apa perasaan kalian semua?? Apa tindakan pemimpin islam di luar sana?? Adakah hanya mampu mengutuk tindakan Israel seperti yang lepas-lepas @ hanya mampu mengigit jari melihat kebiadapan kafir laknatullah seperti yahudi ini menghina dan memainkan perasaan umat islam?? Ini berlaku kerana mereka tahu yang umat islam sekarang berada pada tahap yang lemah dan tidak bersatu !!! Pemimpin-pemimpin islam di luar sana sedar atau tidak perkara ini, atau mereka hanya sibuk dengan urusan negara dan tampuk pimpinan masing-masing sedangkan maruah umat islam dihina diluar sana.

Allah s.w.t telah berfirman dan mengingatkan umat islam bahawa kaum Yahudi tidak akan senang duduk dengan islam selagi ada kalian semua di muka bumi ini. Surah Ali Imran (3) ayat 118 : “Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu ambil menjadi teman kepercayaanmu orang-orang yang di luar kalanganmu (kerana) mereka ini tidak henti-henti (menimbulkan) kemudharatan bagimu. Mereka menyukai apa yang menyusahkan kamu. Telah nyata kebencian dari mulut mereka, apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi. Sungguh telah Kami terangkan kepadamu ayat-ayat (Kami), jika kamu memahaminya.”

Ana kutip sedikit coretan sejarah islam, semasa Islam di bawah pemerintahan Khalifah Umar Al-Khattab dan Panglima Islam Salahuddin Al-Ayyubi, dengan kekuatan dan penyatuan umat islam dibawah satu Khilafah lah masjid Al-Aqsa dapat dikembalikan. Umat Islam ketika itu menyedari bahwa apa yang berlaku terhadap masjid al-Aqsa adalah isu sejagat bagi umat islam diseluruh dunia dan bukan isu orang Arab Palestin semata-mata. Tapi adakah umat islam hari ini sedar akan hal yang berlaku. Adakah kalian masih senang duduk melihat kebiadapan kaum yahudi merobek-robek kubu umat islam yang harus kita pertahankan, Adakah pemimpin-pemimpin islam masih lena diulik mimpi dan sedap duduk di kerusi empuk tanpa ambil peduli perkara yang berlaku di bumi Palestin??? Sedarlah bahawa kalian semua adalah pemimpin yang akan Allah soal di Yaumul Hisab nanti, sedarlah masjid al-Aqsa perlukan perhatian kalian semua sebagai pemimpin-pemimpin islam yang harus membela agama kalian. Bersatulah wahai umat islam, bersatulah kalian semua di bawah satu kalimah 'Lailahaillah', bersatulah kalian di bawah satu bendera dan satu panji. Sesungguhnya umat islam memerlukan Khilafah yang tegak berdiri saat ini!!!

Posted on 8:18 AM by Kamarol Azli Bahari and filed under | 0 Comments »

0 comments:

Post a Comment

RAWATAN AS SUNNAH

TERAPI URUTAN ISLAM

Blog Widget by LinkWithin