AL - ISRA' AYAT 82

AL - ISRA' AYAT 82

MARI MENYUMBANG UNTUK SAHAM AKHIRAT

RAWATAN AS - SUNNAH

My photo
Senawang, Seremban, Daulah Islamiah, Malaysia
Dan katakanlah:Telah datang kebenaran (Islam), dan hilang lenyaplah perkara yang salah (kufur dan syirik); sesungguhnya yang salah itu sememangnya satu perkara yang tetap lenyap.Hubungi @ SMS saya di talian 017-4150340.

Ukhwah Islamiyyah

Banjir Di Kajang

Baru-baru ini berlaku banjir di Kajang, Selangor ketika saya sedang berkursus di Kuang, salah satu daerah Selangor juga. Di sebabkan itu juga blog lewat untuk di 'update'. Tidak silap saya, minggu lalu saya menghadiri kursus di Kajang, mujurlah tidak berlaku banjir, Alhamdulillah, Allah melindungi.

Petikkan dari berita melaporkan air yang naik terlalu pantas telah menyebabkan 70 peratus bandar kajang ditenggelami air dan ini berpunca dari hujan berterusan dari jam 3 petang tadi sehingga lewat malam. Selain itu, sistem perparitan yang kecil di sungai sekitar kajang menjadi faktor utama air tersumbat dan melimpah ke jalanraya disamping sampah sarap yang banyak menjadikan air sungai lebih dalam sehingga melimpah melepasi tebing sungai. 

Takziah buat warga Kajang, dalam kesibukkan dan pembangunan yang daerah Kajang kecapi,
masalah saliran masih belum juga lagi di atasi. Di harap pihak berwajib dan rakyat setempat dapat berganding bahu untuk mengatasi masalah ini. Dibawah ini saya kongsikan beberapa gambar dan klip video sekitar bencana itu berlaku :-
 
Posted on 1:38 PM by Kamarol Azli Bahari and filed under | 0 Comments »

0 comments:

Post a Comment

RAWATAN AS SUNNAH

TERAPI URUTAN ISLAM

Blog Widget by LinkWithin