AL - ISRA' AYAT 82

AL - ISRA' AYAT 82

MARI MENYUMBANG UNTUK SAHAM AKHIRAT

RAWATAN AS - SUNNAH

My photo
Senawang, Seremban, Daulah Islamiah, Malaysia
Dan katakanlah:Telah datang kebenaran (Islam), dan hilang lenyaplah perkara yang salah (kufur dan syirik); sesungguhnya yang salah itu sememangnya satu perkara yang tetap lenyap.Hubungi @ SMS saya di talian 017-4150340.

Ukhwah Islamiyyah

Bolos..Game Show Yang Merosakkan !!

"Sedia atau tidak,bolos saja dinding itu"..Siapa yang tak tau rancangan game show astro "bolos" yang diacarakan oleh Zizan.Di sini,ana bukanlah nak menceritakan menarik @ uniknya game show tersebut, tetapi ana ingin mempertengahkan salah sebuah lagi rancangan maksiat yang telah dan akan merosakkan akhlak dan minda umat islam..bolos!!! Sememangnya telah terlalu banyak rancangan berbentuk maksiat yang disajikan kepada umat islam di negara Malaysia ni..Iyelah,sistem nya pun dah kufur,apatah lagi intipatinya...Amat sedih dan terkilannya bila mana rancangan-rancangan seperti ini berulang kali ditayangkan untuk tatapan dan sajian umat islam amnya. Dari yg kecil hinggalah yang ke tua,apakah kalian semua mengharapakn kesan positif dan mendidik jiwa dari rancangan seperti ini?? Tentu sekali tidak!!!!
Dari akademi fantasia yang berjaya menarik tontonan hampir 1.4 juta umat manusia hinggalah ke bolos yang majoriti penontonnya adalah umat islam. Bila mana sistem sekular yang diterapkan,maka rancangan seperti bukan masalah utama yang perlu dibincangkan. Lihatlah pada pakaian yang dipakai oleh peserta2 nya yang juga adalah umat islam, baik lelaki mahupun wanita, seperti tiada rasa malu dalam diri mereka???

Gambar di sebelah pula adalah gambar wanita islam yang menyertai game show tersebut. ana gelapkan sedikit gambarnya utk keselamatan umat. Bilakah fatwa hendak dikeluarkan?? Adakah yang berani dan keluar menegur seperti mana mereka berlumba-lumba memberikan pendapat @ hujah berkenaan hal politik. Wah, sejak bila dakwah kalian tertahan dan terhad dlm hal politik semata-mata @ sistem sekular telah berjaya meresap masuk dalam jiwa kalian. Siapalah yang hendak diharapkan untuk menegur kalau bukan ulama' ataupun mufti2.

Lepas ini, apalah yang akan dipakai untuk meningkatkan lagi rating rancangan mereka. Tidak sedarkah kalian semua dengan kes rogol yang semakin meningkat dari hari ke hari adalah salah satu sebabnya banyak rancangan yang merosakkan seperti ini. Untuk ibu bapa @ masyarakat semua, peliharalah anak-anak kecil itu dari rancangan yang merosakkan ini. Bukan sahaja bolos malah semua rancangan yang seangkatan dengannya. Didiklah anak-anak itu dengan didikan agama yang kukuh dan sempurna agar menjadi umat islam yang berguna kelak. Untuk para pendakwah di luar sana, keluar lah menegur, usahlah terus berdiam diri, laksanakanlah tugas kalian dengan sebenar-benarnnya.

Sesungguhnya Allah s.w.t telah berfirman : “Sudah hampir (tiba) suatu masa di mana tidak ada yang tinggal pada Islam itu kecuali namanya sahaja dan tidak tinggal pada al-Quran itu kecuali tulisannya sahaja. Masjid-masjid mereka tersergam indah, namun kosong/roboh dari petunjuk. Ulama mereka adalah sejahat-jahat makhluk yang ada di bawah kulit langit. Dari mereka berpunca fitnah dan kepada mereka fitnah itu kembali” [HR Baihaqi].

Posted on 1:43 PM by Kamarol Azli Bahari and filed under | 3 Comments »

3 comments:

hayiwadalutaibar said... @ August 12, 2009 at 5:43 PM

salam.. cite ni disiarkan di siaran mane? astro ke?

Nashir as Sunnah said... @ August 13, 2009 at 8:10 AM

wsalam..ye arda,rcngan astro..

Nashir as Sunnah said... @ August 18, 2009 at 9:35 AM

Daripada Ibnu Umar r.a., katanya, saya mendengar Rasulullah s.a.w. bersabda:

"Setiap orang daripada kamu adalah penggembala dan setiap seorang dari kamu akan ditanya perihal penggembalaannya. Pemimpin adalah penggembala dan akan ditanya perihal penggembalaannya. Seorang lelaki adalah penggembala dalam keluarganya dan akan ditanya perihal penggembalaannya. Seorang wanita adalah penggembala dalam rumah suaminya dan akan ditanya perihal penggembalaannya. Buruh adalah penggembala dalam harta majikannya dan akan ditanya perihal penggembalaannya. Jadi setiap seorang dari engkau semua itu adalah penggembala dan tentu akan ditanya perihal penggembalaannya. "

(Muttafaq 'alaih)

Post a Comment

RAWATAN AS SUNNAH

TERAPI URUTAN ISLAM

Blog Widget by LinkWithin