AL - ISRA' AYAT 82

AL - ISRA' AYAT 82

MARI MENYUMBANG UNTUK SAHAM AKHIRAT

RAWATAN AS - SUNNAH

My photo
Senawang, Seremban, Daulah Islamiah, Malaysia
Dan katakanlah:Telah datang kebenaran (Islam), dan hilang lenyaplah perkara yang salah (kufur dan syirik); sesungguhnya yang salah itu sememangnya satu perkara yang tetap lenyap.Hubungi @ SMS saya di talian 017-4150340.

Ukhwah Islamiyyah

Coretan - Kuliyah Magrib AL FADHIL USTAZ AZHAR di Masjid Ar-Riduan, Hulu Kelang

Bismillahirrahmanirrahim…Alhamdulillah, jari jemari masih sempat menaip untuk entry kali ini. Besarnya rahmat Allah S.W.T…Patutnya isnin lepas ana dah post entry ni, disebabkan kekurangan sumber gambar..ana hold'kan dulu.

Usai sahaja menghadiri majlis rumah terbuka rakan sepejabat pada sabtu lepas, ana dan zaujah tercinta bertolak untuk menghadiri kuliyah tuan guru, Ustaz Azhar Idrus di Masjid Ar-Riduan, Ulu Kelang. Bergerak dari Seremban pukul 5.30 p.m..jalan agak sibuk, di tambah dengan 2,3 kali tersalah jalan..kami selamat sampai di masjid pada pukul 6.50 p.m. Alhamdulillah..

Setibanya disana, macam biasalah, tuan guru turun, penuh !! itu sahaja yang boleh ana katakan, parking berlapis-lapis. Tanda masih ramai cintakan taman-taman syurga di dunia ini. Malam itu ana sudah sedia maklum akan ada pelancaran buku terbaru Ustaz Azhar, hati semakin teruja.

Selesai sahaja solat maghrib, Tuan Guru mengambil tempat..terubat rindu di hati..hehe. Pengajian kitab Anak Kunci Syurga disambung. Kuliyah berjalan dengan lancar, penuh pengisian dan pesanan.

Gambar sekitar kuliah berjalan..


Habis sahaja kuliyah, tiba masanya untuk pelancaran buku “Anda Bertanya, Ustaz Azhar Menjawab Berkenaaan Permasalahan Semasa”. Dah macam artis dah Ustaz kat depan, penuh lensa menembak, tak ketinggalan yang pakai handphone..termasuklah ana :)

Snap ! Snap !
Sebelum pulang, sempat bersalam dengan Tuan Guru, dapat juga beli buku. Harga baru RM 15.00, murah je. Siapa belum beli lagi, boleh dapatkan di pasaran ye.

Dah beli lum ??
Bertolak meninggalkan masjid pukul 10.45 p.m dan kami selamat sampai ke rumah pada jam 11.50 p.m. Cepat sampai sebab dah tahu jalan. Akhir kalam, semoga Tuan Guru Ustaz Azhar Idrus diberi kesihatan yang baik oleh Allah S.W.T agar dapat terus berjuang dan mencurahkan ilmu islam kepada semua golongan yang dahagakan ilmu dan pejuang seperti beliau.

Syabas Ustaz Azhar Idrus !!
Posted on 12:59 PM by Kamarol Azli Bahari and filed under | 0 Comments »

0 comments:

Post a Comment

RAWATAN AS SUNNAH

TERAPI URUTAN ISLAM

Blog Widget by LinkWithin