AL - ISRA' AYAT 82

AL - ISRA' AYAT 82

MARI MENYUMBANG UNTUK SAHAM AKHIRAT

RAWATAN AS - SUNNAH

My photo
Senawang, Seremban, Daulah Islamiah, Malaysia
Dan katakanlah:Telah datang kebenaran (Islam), dan hilang lenyaplah perkara yang salah (kufur dan syirik); sesungguhnya yang salah itu sememangnya satu perkara yang tetap lenyap.Hubungi @ SMS saya di talian 017-4150340.

Ukhwah Islamiyyah

Langit yang mendung akan cerah jua..

Assalamualaikum...tajuk entry semacam ada yang sangat menarik untuk dikongsikan dari saya. Sebenarnya ia merujuk kepada banjir di Thailand yang sudah pun mulai surut akhir bulan ini. Alhamdulillah..Takziah buat mereka yang mengalami dan merasai dugaan hebat ketika banjir. Sekarang ni pula, negeri-negeri di pantai timur antaranya Terengganu, Kelantan dan Pahang pula mulai dinaiki air. Semoga mereka semua sudah membuat persiapan rapi dan tabah mengharungi dugaan yang setiap tahun mereka hadapi. Hebat dan tabah betul anda semua mangsa banjir...

Benar, saya kagum...Jika hendak dibandingkan dengan kami yang hidup dikawasan yang tidak pernah atau jarang sekali dinaiki air, pasti tidak pernah merasa susah payah seperti yang kalian lalui. Sungguh kami berada di dalam 'zon selesa'...Kadang terlupa kepayahan yang saudara lain lalui. Astaghfirullahalazim...Bagi segelintir yang bersyukur kerana tidak diuji dengan air bah, Alhamdulillah, tapi jangan sesekali kita lupa dengan mereka yang kesusahan, rumah dinaiki air serta lumpur, kenderaan dimasuki air, sofa serta perkakas rumah habis musnah dan pelbagai lagi masalah lain termasuk kesukaran mendapat bekalan makanan dan air bersih. Semoga kalian semua bersabar dengan dugaan Allah S.W.T kerana ada ganjaran disebalik yang berlaku.

Buat pemerintah pula, masalah saliran dan pemparitan ini perlu dikaji dan dicari punca dan penyelesaiannya. Bukan dibiarkan sahaja masalah yang melanda saban tahun berulang tanpa solusi yang kukuh. Ini kerana setiap pemerintah akan ditanya tentang kepimpinannya di Yaumul Hisab kelak.

Di bawah ini, saya kongsikan gambar-gambar banjir yang melanda Thailand beberapa bulan lepas :-

Binatang ternak habis mati..
Bukan air je masuk rumah, buaya pun masuk..
Kreatif dikala payah..


Ibu ayah menjaga anak dari kebasahan
Binatang berbakti pada tuannya
Spiderman pun tolong..tolong menolong amalan mulia..:-)
Posted on 10:57 AM by Kamarol Azli Bahari and filed under | 0 Comments »

0 comments:

Post a Comment

RAWATAN AS SUNNAH

TERAPI URUTAN ISLAM

Blog Widget by LinkWithin